Salgsbetingelser

Har du problemer med varer du har kjøpt hos oss, finner du veiledning her.

Gjør du ikke det, eller har andre spørsmål angående leverte varer, ta kontakt på e-post: post@elements.as

Levering:

Våre ordrer pakkes og behandles fortløpende. Vi har 3-5 dager leveringstid.

Betaling:

Vi benytter Klarna som betalingsformidler. Klarna sørger for sikker og effektiv betaling.  Les mer om Klarna her.

Retur:

Varen kan returneres til oss innen 14 dager etter mottak. Kunde betaler returporto selv.

Frakt:

Vi har fri frakt på alle bestillinger over kr. 1.000,-. Da vil det automatisk legges til frakt kr. 0,- i handlekurven. Du trenger ikke å legge til dyrere frakt med mindre du ønsker ekspress over natt (kr. 250,-)
Ordrer under kr. 1.000,- vil bli tillagt frakt kr. 129,- automatisk.

Angrefrist: Om man ønsker å benytte seg av angreretten, last ned angrerettskjema og fyll ut. Du kan også benytte deg av angrerettsskjema som ligger ved sendingen ved ankomst. Dette kan fylles ut for hånd. Dette må sendes sammen med varen til:

Elements Production AS
Ulvenvegen 344
5217 Hagavik

NORWAY

Angrefristen er gyldig inntil 14 dager etter at varen er mottatt. Dette gjelder kun privatkjøp, ikke fimakjøp/næringskjøp. Ved bruk av angrefrist vil pengene for varen bli returnert så fort vi mottar pakken. Hvordan man går frem er forklart her. Firmakjøp: Bytting av varer som er firmakjøp/næringskjøp kan kun foretas hvis varen er under 14 dager gammel og uåpnet/ubrukt. Bruk vanlig returrutine. Som feilmelding skriv: varen ønskes kreditert og er uåpnet/ubrukt. Varen avvises dersom disse krav ikke overholdes.

Fyll ut angrerettskjema og legg ved pakken.

Husk:

Det er viktig å fylle ut:

  • Fult navn og adresse
  • Telefonnummer og mailadresse.
  • Skrive på om dette er retur pga feil og mangler eller om du benytter angreretten.
  • Ordrenummer på ditt kjøp

Feil og mangler:

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok varen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Selger vil påberope seg å utbedre feilen eller levere nytt produkt om noe skulle være galt.

Feillevering:

Hvis varen man mottar avviker fra pakkseddel/faktura, sender man en mail med ordrenummer og hva som er feil til post@elements.as Dette vil da ordnes så raskt som mulig.

Send returvaren til:

Elements Production AS

Ulvenvegen 344

5217 HAGAVIK

sammen med utfylt angrerettskjema.

 

Elements Production AS (Org nr 913 703 251)