Kundeservice

Vanligvis sender vi din ordre innen neste arbeidsdag. (man-fre). *Avvik kan forekomme. *Gjelder ikke helg og eller røde kalenderdager.

Kontakt kundeservice

 

 




Bestilling

Hvordan vet jeg at bestillingen har gått igjennom?

Du får ordrebekreftelse på e-post når ordren er godkjent. Etter at ordren er sendt vil du få en ny e-post som viser at ordren er plukket og sendt.

Sjekk mappen for søppelpost dersom du ikke mottar ordrebekreftelse. Ta kontakt med post@elements.as dersom denne ikke er mottat.


Sporing av pakker

Du får e-post med link til sporing fra oss.


Kansellering eller endring av ordre

Hvis du angrer din bestilling eller oppdager at du har bestilt feil, så kan vi noen ganger hjelpe deg å endre eller kansellere denne, så sant du ikke har mottatt en e-post med bekreftelse på at ordren er plukket og sendt. Når denne bekreftelsen er sendt ut, er det for sent å gjøre noen endringer da din pakke er klargjort for utsending og på vei til deg.


Kan jeg legge til en vare eller slå sammen ordre?

Vi kan i noen tilfeller klare å slå sammen ordrer og pakke det i samme pakke. Dette er avhengig av ordrepågang og hvor langt i prosessen ordrene dine er. Vi kan ikke legge til varer i en ordre, da må ordren kanselleres og legges på nytt eller du legger inn en tilleggsordre.


Feil i leveransen

Hva gjør jeg hvis innholdet i pakken ikke stemmer med min bestilling? Hvis innholdet i pakken ikke stemmer med din bestilling, må du ta kontakt med oss på post@elements.as . E-posten må inneholde ordrenummer, som du finner på ordrebekreftelsen, og beskrivelse av hva som er feil.

 

Betaling

Betalingsløsning

Trygg betaling er viktig for oss. Derfor samarbeider vi med Klarna for all kortbetaling. Klarna er en meget trygg og mye brukt løsning som bruker SSL (Secure Sockets Layer). Det betyr at all betalingsinformasjon som sendes, blir kryptert over nettet direkte til Klarna. Informasjonen din overføres med en sikker forbindelse og kortopplysningene dine kan ikke leses av uvedkommende. Ingen kortopplysninger registreres eller lagres av oss.


Kan jeg betale med faktura?

Ja, du kan velge faktura. Vi benytter Klarna som betalingsformidler. Klarna sørger for sikker og effektiv betaling.


Kjøp over faktura

Hvis du velger faktura/delbetaling, krever Klarna at du oppgir fødselsnummer for kredittsjekk. Vi lagrer ikke personnummeret ditt og det sendes kryptert til Klarna sine systemer.


Betaling med kort

Vi tar de fleste internasjonale kort, som Visa og Mastercard. Vi reserverer beløpet på betalingskortet når bestillingen legges inn. Beløpet blir trukket når ordren er ferdig behandlet.


Tilbakebetaling

Dersom din ordre blir kansellert vil det reserverte beløpet bli frigitt. Siden beløpet kun er reservert vil ikke dette vises som en tilbakebetaling på din konto. Dersom du vil heve kjøpet og benytter angreretten, vil beløp tilsvarende verdi på returnerte varer bli tilbakebetalt til samme kort som du benyttet ved betaling. Bankens behandlingstid er normalt 3-5 dager før beløpet er tilgjengelig på din konto.


Betaling har blitt trukket, men jeg har ikke fått ordrebekreftelse?

Du kan ha:

  • Sjekk at du har registrert riktig e-post adresse på Min side.
  • E-posten kan ha havnet i mappen for søppelpost.
  • Det kan ha skjedd en feil under bestillingen.

Ta kontakt på post@elements.as, så finner vi ut av det sammen!

 

Levering

Leveringstid

Normal leveringstid fra pakken er sendt til den kan hentes er 3-6 dager. Avvik kan forekomme, men bestillingen blir pakket innen tre virkedager. Du får SMS/e-post fra Bring når pakken kan hentes.
*Ved behov kan https://www.bring.no/kundeservice/kontakt-oss kontaktes for inntil 10 dagers ekstra hentefrist. Uavhentede pakker blir fakturert for porto tur-retur!


Omdirigering av pakke

Du kan få pakken levert hjem på døren selv om du ikke har bestilt hjemlevering (gjelder for pakker bestilt til en privatadresse). Dette er en tjeneste levert av posten, gå til https://www.posten.no/motta/hjemlevering for mer info.

Levert på døren

I byer og tettsteder blir pakken levert på kveldstid mellom kl. 08-21.Du får en sms/e-post først om forventet leveringsdag, og en ny melding den dagen pakken er på vei til deg. Når du sporer pakken, kan du også be oss om å sette igjen pakken utenfor. For å minimere smitterisiko, er det ingen fysisk kontakt ved levering. Du signerer ikke, dette gjør våre sjåfører, og vi registrerer posisjonen hvor pakken utleveres. Normal leveringstid fra pakken er sendt til den kan hentes er 3-6 dager.

 

Retur

Når kan jeg bruke angreretten?

Fristen for å returneres en vare til oss på bakgrunn av angrerett er opprinnelig 14 dager fra den dagen du mottok siste vare av bestillingen din.

Ta eventuelt kontakt med post@elements.as så forlenger vi frist for retur etter ditt behov. Du kan også laste ned angreskjema her: Angreskjema


Når kan jeg sende en vare i retur?

Du kan alltid angre på ditt kjøp. En vare som returneres til oss på bakgrunn av angrerett, skal kunne selges som ny. Det vil si at varen må returneres med merkelapp og emballasje, i samme tilstand som da du mottok produktet.


Hvordan sender jeg noe i retur?

Vedlagt i pakken eller i e-post med ordrebekreftelsen fikk du med et angrerettskjema. Fyll ut dette skjemaet, og returner sammen med varen som skal returneres. Du kan også laste ned angreskjema her: Angreskjema_Bytteskjema


Hvordan pakkes varer som skal i retur?

Varer som sendes i retur til oss, pakkes inn og sendes på postkontoret.


Må jeg betale frakt når jeg returnerer en vare?

Ja, vi har dessverre ikke fri retur på våre varer. Retur av en vare vil koste ca. 150,- avhengig av hvor i landet du sender i fra, eller hva du returnerer.


Behandlingstid

Vi har normalt 3-5 virkedagers behandlingstid fra vi har mottatt din retur. Du vil da motta en mail om dette. Dersom du vil heve kjøpet og benytter angreretten, vil beløp tilsvarende verdi på returnerte varer bli tilbakebetalt til samme kort som du benyttet ved betaling. Dette kan ta opptil 1 uke. Fakturakjøp vil ta noe lenger tid å refundere.

 

Bytte

Jeg vil bytte til en annen størrelse

Ønsker du å bytte en vare i annen størrelse eller farge sender du varen du har fått tilbake til oss. Vi har ikke fri retur så frakt tilkommer. Vi sender deg ny vare så snart vi har den returnerte varen i hende.
Vi sender deg ønsket størrelse og farge straks varen er mottatt og ordren er ferdig behandlet, forutsatt at vi har varen på lager. Vi har normalt 3-5 virkedagers behandlingstid fra vi har mottatt din retur. Dersom vi ikke har størrelsen du ønsker på lager, vil vi tilbakebetale beløpet. Du vil da motta en mail med informasjon om dette.


Jeg vil bytte til annen vare mot mellomlegg?

Dessverre får vi ikke byttet varer som er dyrere/billigere. Du må i tilfelle benytte angreretten og vil få beløpet tilbakebetalt. Du må legge en ny ordre på ønsket vare.

 

Reklamasjon

Feil på vare

Har du vært så uheldig at noe er galt med varen du kjøpte av oss, ber vi deg ta kontakt med kundeservice post@elements.as

Send oss en e-post med ordrenummer og bilder, samt årsak for reklamasjon. Vi vil ta kontakt med deg inne 2 arbeidsdager.


Feilsending

Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare er det fint om du tar kontakt med oss på post@elements.as slik at vi kan ordne korrekt vare så fort som mulig. Legg ved ordrenummer og beskrivelse av hva som er feilsendt i e-posten.

© Elements Production AS